fbpx

IAB AdEx: 2 miliardy na reklamę internetową w 2012 realne!

Z najnowszych badań IAB AdEx wynika, że w pierwszym półroczu 2012 roku wydatki reklamodawców w internecie sięgnęły nieco ponad 1 miliarda złotych. Jeśli w drugim półroczu wydatki te znacząco nie spadną istnieje realna szansa, że pierwszy raz w historii ogólna kwota zakupionych reklam w polskim internecie przebije barierę 2 miliardów złotych!

Tym samym w ciągu 5 lat wartość internetowego rynku reklamowego wzrośnie aż trzykrotnie. Główne zasługi ma w tym rynek reklamowy SEM, którego dynamika w aktualnym roku sięga blisko 20%.

Traci za to reklama display, zaś niewzruszone pozostają e-mail oraz ogłoszenia. Najwięcej w polskim internecie reklamują się następujące branże: motoryzacja, finanse, handel, nieruchomości, telekomunikacja.

 

Zostaw odpowiedź