fbpx

IAB AdEx: reklama online w Polsce to rekordowe 2.2 miliarda zł

Według badań IAB AdEx rynek polskiej reklamy online w ubiegłym roku rośnie jak na drożdżach i wyniósł znakomite 2.2 miliarda złotych.

10% wzrost w czasach polskiego kryzysu to wynik lepszy od światowej średniej dla całego rynku reklamowego!

Zgodnie ze światowymi trendami największe wzrosty zanotowały mobile – o zawrotne 135% oraz video – o niemniej zawrotne 65%. Jeśli chodzi o branże, które postawiły na reklamę internetową to dominuje motoryzacyjna, która wpompowała w reklamy online aż 38% więcej gotówki w stosunku do ubiegłego roku.

Dobrze poszło też firmom, które obracają nieruchomościami – tutaj wzrost wydatków wyniósł niemałe 21%.

Jeśli chodzi o typy reklamy to dominuje w dalszym ciągu display z wynikiem 43% ale intensywnie goni go SEM, który urósł o 3% rok do roku. Podczas, gdy display stoi uparcie w miejscu. Jeden punkt procentowy stracił e-mail, ale tutaj możemy mieć do czynienia z błędem pomiarowym.

 

Jak Polska wypada na tle świata? Jak zwykle w przypadku rynku reklamy właściwie nie istnieje. Zdaniem eMarketera globalny rynek reklamy w 2012 roku wyniósł 100 miliardów dolarów i urósł o 18% rok do roku.

 

Na tle rynku krajowego reklama cyfrowa wygląda już dużo lepiej. Podczas gdy prognozy mówią o kurczeniu się sporej części wydatków, internet stanowi sporą część tortu (być może nawet 30%), która także w tym roku powinna przyzwoicie urosnąć.

 

ZenithOptimedia prognozuje spadek ogólnych wydatków reklamowych w Polsce na ponad 5% podczas, gdy internet jako jeden z nielicznych mediów reklamowych urośnie w tempie być może nawet dwucyfrowym.

 

Zostaw odpowiedź