fbpx

IAB Polska: Internet a media tradycyjne

Korzystając z okazji publikacji przez IAB Polska bogatego w informacje o nowych mediach raportu pt TV+WWW = Razem lepiej prezentujemy omówienie pierwszego fragmentu pod tytułem media.

Posiłkując się raportem IAB przyjrzymy się konsumpcji mediów w Polsce wśród Internautów.

 

 

Zacznijmy od zasięgu całkowitego mediów internetowych na tle mediów tradycyjnych. Jak widać poniżej, wciąż dominuje telewizja, prasa drukowana oraz radio. Wielkim wygranym jest Internet w smartfonie, z którego skorzystała już połowa badanych. Kiepsko wypadły tablety, które tylko dwukrotnie wyprzedziły smartTV.

 

 

Przejdźmy do codziennego zasięgu, już z ujęciem Internetu także w desktopach. Tutaj także rządzi telewizja, ale jest to prowadzenie niewyraźne i topniejące na rzecz Internetu w klasycznych komputerach biurkowych. Znakomicie trzyma się tradycyjne radio, zaskakuje zaś Internet w smartfonie, który przygonił prasę drukowaną.

 

 

Ostatni wykres traktuje o regularności korzystania z mediów wśród Internautów. Niestety, nie pojawia się w tej części badania sam Internet. Poza tym – jak widać – same spadki.

 

 

Nota metodologiczna

• Metodologia: CAWI

• Realizacja: ROS, na przestrzeni reklamowej partnerów badania obejmujących zasięgiem 100% polskich internautów:

–AdVice

–Goldbach Audience

–Grupa Gazeta.pl

–IDMnet

–Interia

–Onet

–GWP

• Fieldwork: OPI/PBI, 6-31 maja 2014

• N=4742, próba internautów 15+, z wykorzystaniem wagi analitycznej, reprezentatywna ze względu na płeć, wiek, wykształcenie, wielkość miejscowości zamieszkania oraz częstotliwość korzystania z sieci

• Maksymalny błąd oszacowania na poziomie ufności 95% = 1,2%

 

Zostaw odpowiedź