fbpx

IAB Polska: telewizja a Internet

Korzystając z okazji publikacji przez IAB Polska bogatego w informacje o nowych mediach raportu pt „TV+WWW = Razem lepiej” prezentujemy omówienie fragmentu pod tytułem „Korzystanie z telewizji i Internetu”.

Dowiemy się z niej do czego inspiruje telewizja, i dlaczego do serfowania po sieci.

 

 

Kolejna część raportu IAB traktuje o tym, jakie czynności towarzyszą konsumpcji medium tradycyjnego czyli telewizji oraz konsumpcji medium nowoczesnego, czyli Internetu. Zacznijmy od telewizji, gdzie 40% czynności związanych jest z używaniem… Internetu! Jedynie około 1/3 respondentów deklaruje, że ogląda telewizję w pełnym skupieniu. W odpowiedziach pojawiają się klasyczne objawy wieloekranowych czynności takich jak: korzystanie ze społeczności, aplikacji, wysyłanie smsów.

 

 

Teraz przyjrzyjmy się innemu pytaniu: o to jak telewizja inspiruje do korzystania z Internetu. To najciekawsza część badania, która dowodzi, że warto łączyć telewizję z Internetem i odwrotnie. Jak widać blisko 2/3 respondentów jasno daje do zrozumienia, że inspirująca reklama lub wiadomość o marce sprawia, że rozpoczynają oni swoje dokładniejsze poszukiwania na jej temat. A tutaj wkracza już do gry content marketing.

 

Zostaw odpowiedź