fbpx

IAB: Reklama internetowa nadal notuje w Polsce wzrosty

Według badania IAB AdEx realizowanego przez PwC, w porównaniu do ubiegłorocznych danych, wydatki przeznaczone na reklamę w drugim kwartale tego roku wzrosły o 16 proc. Z kolei porównując pierwsze półrocze tego roku z wynikami uzyskanymi w 2012 r., okazuje się, że wzrost wyniósł ponad 12 proc. Wartość reklamy online w pierwszych sześciu miesiącach roku 2013 przekroczyła tym samym 1,2 miliarda zł.

Jeśli chodzi o udziały w torcie reklamowym, to wszystkie formaty utrzymały tendencje wzrostowe. Pozycję lidera dzierży w dalszym ciągu reklama typu display, której udało się zwiększyć udziały w rynku reklamowym o 2 pkt proc. Jak oceniają eksperci IAB, display zawdzięcza duży wzrost głównie dynamicznie rozwijającemu się wideo online (24 proc. wzrostu rok do roku), a także popularności social media (74 proc. wzrostu rok do roku).

Na kolejnych miejscach znalazły się: marketing w wyszukiwarkach (SEM) z 36 proc. udziałem, ogłoszenia (15 proc.) oraz e-mail (5 proc.). Bardzo dużymi przyrostami może pochwalić się reklama w social media (+74 proc.) oraz mobile (+81 proc.).

Ciekawie prezentuje się klasyfikacja wydatków reklamowych w poszczególnych segmentach. Największym udziałem w tym zestawieniu może pochwalić się rynek motoryzacyjny. Na dalszych miejscach znajdziemy finanse, handel i nieruchomości. Ogółem branża FMCG posiada 16 proc. udział w rynku, a producenci dóbr trwałych – 39 proc.

Warto zwrócić uwagę na duże wzrosty w kategoriach mniej popularnych w sieci, takich jak: żywność (wzrost o 48 proc.), napoje i alkohole (33 proc. wzrostu), farmaceutyki i leki (22 proc.).

 

Zostaw odpowiedź