fbpx

IBM: pora myśleć o świętach

Środek wakacji w pełni, ale nie dla e-commerce twierdzi IBM i pomimo niepoważnej daty publikuje raport pod poważnym tytułem: „Online Retail Holiday Readiness Report”. Tym samym zwraca uwagę, że powoli pora myśleć o szczycie sezonu 2014.

Jeśli ustalać strategie na pobicie rekordów świątecznej sprzedaży to tylko teraz.

 

 

Potem może być zwyczajnie za późno. Najważniejszy trend jest prosty – coroczny wzrost wydatków. Jeśli więc nie sprzedacie więcej niż w roku ubiegłym – coś poszło nie tak. Przynajmniej w uproszczeniu.

 

IBM zauważa, że w tym roku będzie rządziła personalizacja oraz sprzedaż krzyżowa oparta na rekomendacjach, czyli na… personalizacji. Jeśli więc w dalszym ciągu wasze sklepy lub aukcje internetowe nie zostały wyposażone w moduły produktów powiązanych najwyższa pora zdobyć się na ten wydatek i wysiłek.

 

Ponadto, strony powinny ładować się coraz szybciej i spełniać wymogi nowoczesnych projektów wykonanych zgodnie z podstawowymi zasadami usability. Z każdym rokiem użytkownicy Internetu oglądają strony coraz krócej, ich uwaga jest coraz bardziej rozproszona, zaś umysł coraz mniej skłonny do rozszyfrowywania natłoku informacji. IBM zwraca uwagę na rosnącą liczbę odrzuceń przy jednoczesnej większej ilości przeglądanych stron na wizytę.

 

Ostatni ale niemniej ważny trend to odwiedziny za pomocą tabletów i smartfonów. Stworzenie m-strony to już za mało: IBM twierdzi, że pora na szczegółowe dopasowywanie stron do poszczególnych modeli urządzeń i systemów operacyjnych.

 

 

Zostaw odpowiedź