fbpx

IIBR: 18% użytkowników pamięta, że kliknęło “Lubię to!”

Badanie Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych pod tytułem Marki obnaża nieprzyjemną prawdę na temat firmowych profilów na Facebooku. A raczej potwierdza fakt, o którym dyskutowało się od dawna – liczy się jakość, a nie ilość.

Ledwo co piąty przebadany użytkownik Facebooka pamięta jaką ostatnio stronę polubił. 52% wprost mówi, że nie pamięta, jaką markę ostatnio obdarzyło sympatią na FB. Zaś 15% twierdzi, że nie klika w “Lubię to!” nigdy, jednak brałbym te zapewnienie z dużym przymrużeniem oka.

Z badania IIBR można dowiedzieć się także, że ponad połowa osób, które śledzi profile firmowe nie jest w stanie opowiedzieć absolutnie nic na temat aktywności owych profili. Z jednej strony pokazuje to niechęć do angażowania się w życie ulubionych marek.

Z drugiej, z jakiś powodów owi ludzie polubili dane profile i wynikało to z jakiejś przyjętej strategii firm, które postanowiły zaznaczyć swoją obecność na Facebooku. Generalnie, pora dojrzeć do myśli, że social media cierpi na chroniczne przewartościowanie swojej mocy.

Tutaj więcej informacji o badaniu.

Zostaw odpowiedź