fbpx

IIRR: Polscy internauci szukają na blogach głównie informacji o nowych produktach

Ciekawe wnioski płyną z badania przeprowadzonego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych na temat czytelnictwa blogów w Polsce.

Na podstawie zebranych danych można powiedzieć, że 2/3 użytkowników Internetu w naszym kraju deklaruje, że zdarza im się czytać blogi, a 30 proc. z nich zagląda do nich co najmniej raz w tygodniu.Większość z odbiorców blogosfery stanowią kobiety. Dla 50 proc. respondentów głównym bodźcem do odwiedzenia bloga jest poszukiwanie na nich informacji dotyczących nowych produktów.

Jednocześnie autorzy raportu wskazują, że nie oznacza to wcale tego, że blogi są podstawowym źródłem poszukiwania informacji o produktach. W dalszym popularne są tradycyjne metody zdobywania wiedzy na ten temat – radzenie się w tej kwestii rodziny (58 proc.), czy też przeszukiwanie for internetowych (54%).

Zaskakująco na tym tle wypada poziom zaufania, jakim cieszą się wśród internautów blogerzy. Pod tym względem daleko im do profesji, jakie od wielu lat okupują w tego typu zestawieniach naukowcy, lekarze czy nauczyciele. Więcej danych znajdziecie na poniższej infografice:

 

Badanie przeprowadzono w dniach 04–06.09.2013 (w ramach GO96 – Omnibus online) techniką CAWI (Computer Assissted Web Interviewing) metodą Real Time Sampling (emisja ankiet na stronach internetowych). W badaniu wzięło udział ogółem N=1000 polskich internautów w wieku 15 i więcej lat.

Zostaw odpowiedź