fbpx

IKEA czwartą największą marką handlową świata

Przytaczaliśmy już ogólny ranking BrandZ Millward Brown, a także listę największych marek w Europie. Teraz pora na ostatnią część, która zawiera listę najcenniejszych marek handlowych na świecie.

Na liście bryluje Amazon, ale to IKEA przykuwa uwagę najmocniej.

 

 

O IKEI wspominaliśmy już we wcześniejszych aktualnościach – światowy potentat w produkcji i sprzedaży mebli to bodaj jedyna dynamicznie rozwijająca się marka handlowa w Europie. Wszystkie inne dynamiczne skoki w rankingu BrandZ przypadły na USA.

 

Za oceanem największą dynamikę wzrostu wartości marki zanotował Amazon – plus 41%, do 64 miliardów dolarów. Niemniej mocno do przodu prze Costco, największa sieć amerykańskich dyskontów, które obroty sięgają 30 miliardów dolarów, zaś zatrudnienie blisko 190 tysięcy osób.

 

„Tylko” 20% wzrostem może pochwalić się The Home Depot, które utrzymało swoje 3 miejsce, ale jeśli IKEA utrzyma swoją dynamikę na poziomie 61% rok do roku to amerykańska sieć hipermarketów budowlanych może zaliczyć obsuwę o co najmniej jedno oczko w dół.

 

Poza IKEĄ, europejskiego honoru w zestawieniu bronią Brytyjczycy z Tesco, który swoją drogą zanotowali spadek o 9% i jedno miejsce w dół, oraz Niemcy z Aldi. Ci z kolei zyskali 8% i jedno oczko. W dalszym ciągu Europa czeka na swój silny e-commercowy brand na miarę globalną. Jak na razie najbliżej najprawdopodobniej jest Zalando.

 

 

1 komentarz

  1. Grzegorz 06-06-2014

Zostaw odpowiedź