fbpx

IKEA: w 2016 uruchomimy w Polsce własny sklep internetowy

Znana na całym świecie szwedzka sieć marketów z meblami i artykułami wyposażenia wnętrz oficjalnie poinformowała, że za 2 lata uruchomi w naszym kraju kanał sprzedaży internetowej.

Obecnie szwedzki potentat branży meblarskiej posiada sklepy online w 13 krajach na świecie.

Docelowo IKEA chciałaby dysponować zaoferować e-sprzedaż we wszystkich 27 państwach, w których posiada swoje salony sprzedaży.

Do takiej decyzji szefostwo spółki przekonało zestawienie dwóch liczb: w ubiegłym roku sklepy IKEI odwiedziło na całym świecie 716 mln osób, podczas gdy oficjalną stronę internetową… 1,5 mld internautów.

Ta dwukrotna różnica nie pozostawia cienia wątpliwości: dalsze utrzymywanie sprzedaży wyłącznie w kanale offline skazywałoby miliony internautów na produkty konkurencji, którzy są w już w sieci obecni.

Zresztą nie tylko bezpośredni konkurenci są tutaj problemem. Brak oficjalnego e-sklepu to również skazywanie wielu internautów na pośredników. W naszym rodzimym Allegro po wpisaniu frazy “ikea” ukazuje się ponad 58 tys. ofert:

O planach wejścia IKEI do polskiego e-commerce poiformował portal Wirtualnemedia.pl, przytaczając wypowiedź Katarzyny Balashov, PR manager w IKEA Polska:

Kompleksowa internetowa sprzedaż naszych produktów w Polsce rozpocznie się w 2016 roku. Na razie nie udzielamy więcej informacji na ten temat.

Balashov przyznała ponadto, że dla IKEI, Polska jest w chwili obecnej najlepiej rozwijającym się rynkiem spośród wszystkich państw Unii Europejskiej (9 proc. wzrostu w minionym roku i sprzedaż na poziomie 2 mld zł). Większą dynamikę sprzedaży spółka notuje jedynie w Chinach i w Rosji. Według danych Megapanelu w czerwcu br. serwis IKEA.com odwiedziło milion polskich internautów.

 

Tagi:

Zostaw odpowiedź