fbpx

Ile jest wart fan na Facebooku?

Takie pytanie zadają sobie ludzie i marki na całym świecie. Tak naprawdę do końca nigdy nie wiadomo ile konkretnie wart jest dany użytkownik, to zależy od wielu cech. Jednak firma Syncapse, która zajmuje się marketingiem w social media, podała szacunkową wycenę konsumenta social media.

Według niej fan na Facebooku wart jest średnio 174 dolary, co daje wzrost o 28% w porównaniu z 2012 rokiem. Żeby otrzymać takie wyniki badano wiele cech poszczególnych klientów m.in. lojalność do marki, wartość firmy, chęć do rekomendacji.

 

Warto zaznaczyć też, że im produkt sprzedawany przez markę droższy, tym fan jest bardziej wartościowy. Dlatego w wynikach przedstawionych na grafice, fani Coca Coli są warci jedynie 70 dolarów za głowę. Zary już ponad 400.

 

Firma Syncapse nie jest jedyna, która podjęła się wyceny fanów na Facebooku. Agencja SocialCode w 2011 roku wyceniła średni koszt takiej osoby na 10 dolarów.

 

Ciężko stwierdzić jednoznacznie ile warto zapłacić za każdego fana, bądź jak mocno o niego walczyć. Dla każdej marki ten cennik jest bardzo indywidualny. Często pojedyncze jednostki potrafią być o wiele bardziej wartościowe niż np. grupa 100 biernych fanów. Warto pamiętać, że dla marek takich jak BMW wśród 100 fantów pozyskanych za 1600 dolarów od głowy może znaleźć się przyszły nabywca nowego X7

1 komentarz

  1. Ela 23-04-2013

Zostaw odpowiedź