fbpx

Ile jest wart product placement?

Pentagon Research przygotował raport, z którego wynika że w samym tylko grudniu 2012 roku product placement osiągnął wartość 23 mln zł. Na całości tej sumy składa się reklama, podczas której pokazano dany produkt, pojawiała się ona w serialach, programach rozrywkowych oraz telewizjach śniadaniowych.

Badaniu poddano cztery główne stacje telewizyjne TVP1, TVP2, TVN i Polsat. Trwało one od 1 do 31 grudnia, a przebadano zarówno premierowe jak i powtórkowe emisje programów. Zanotowano pojawienie się 319 marek, które łącznie pokazywano przez 8,4 godziny. Taki wynik uzyskano w 66 programach, które emitowano w godzinach popołudniowych oraz wieczornych.

 

Największą wartość product placement uzyskano w TVN (10,7 mln zł), następnie w TVP1 (6,8 mln zl), TVP2 (4,3 mln zł), najgorzej wypadł Polsat (999,8 tys. zł).

 

Najdłużej eksponowanymi markami były Kucharek (66 minut), Solidarność (31 minut) oraz Sokołów (28 minut). Aż 43 % z wszystkich przedmiotów było używanych przez prowadzących, a 46 % stanowiło scenografię.

 

Zostaw odpowiedź