fbpx

Ile kosztuje sklep internetowy

Chęć wejścia aktywnie w sektor e-commerce wiąże się z kosztami. Rozbieżności finansowe są duże i w znacznym stopniu zależą od pozycji wyjściowej inwestora. Podpowiadamy jednak z jakimi kosztami minimum musi się zmierzyć się niewielki podmiot gospodarczy zamierzający zaistnieć w wirtualnej przestrzeni.

Ile kosztuje sklep internetowy? To pytania zadaje sobie zapewne coraz więcej przedsiębiorców. Czy sklep internetowy za darmo to prawda czy fikcja? Czy zwiększenie przychodów firmy o 10-20% jest możliwe bez ogromnych nakładów finansowych?


 
Próg wejścia w e-commerce jest zmienny i zależy od celów stawianych przed tym kanałem dystrybucji. Niewielka firma potrzebuje prostych rozwiązań, duża korporacja uruchamiając dodatkowy kanał sprzedaży wykorzysta zdecydowanie więcej zaawansowanych narzędzi, integracji i metod promocji.

 

Przeanalizujmy próg wejścia w e-commerce z punktu widzenia małego podmiotu.  Zakup domeny i hostingu to roczny koszt na poziomie około 300zł. Jednocześnie rozwiązania skierowane do najmniejszych to platformy typu SaaS, które można dzierżawić za 600-1200zł rocznie. Utrzymanie sklepu internetowego w modelu SaaS jest najtańszym i mało angażującym sposobem na podjęcie próby sprzedaży online. Średnia cena abonamentowa za miesiąc to ok. 120 zł. Cena ta obejmuje wsparcie techniczne, serwis, helpdesk, a także automatyczne aktualizacje dzierżawionego od dostawcy oprogramowania. Większość platform typu SaaS w cenę wlicza również hosting, a część z nich także domenę z rozszerzeniem .pl.

 

Co prawda na przestrzeni lat próg wejścia w e-commerce i wygenerowania zadowalających przychodów wzrósł wielokrotnie, to samo założenie sklepu internetowego jest tanie, bo rynek wypełnił się wieloma usługodawcami. Oczywiście uruchomienie sklepu internetowego, nigdy nie było równoznaczne z generowaniem sprzedaży, dlatego wspomniany wyżej budżet wyjściowy to z reguły wierzchołek góry lodowej.
 
Oczywiście substytutem budżetu marketingowego nowego sklepu może być dyspozycyjność i duża wiedza jego właściciela. Nigdy niestety nie unikniemy kosztów związanych z wykorzystaniem choćby podstawowych kanałów promocji jak porównywarki, kampanie CPC czy serwis Allegro. Kilkaset złotych pozostawione w tych kanałach każdego miesiąca to absolutne minimum by po kilku miesiącach zauważyć jakiś progress.

Zostaw odpowiedź