fbpx

Ile marki wydają na branding?

Niezawodny eMarketer zaprezentował wyniki swoich badań, które dotyczą wydatków na reklamę cyfrową w USA w roku 2013.

Z badań dowiemy się jakie branże oraz ile zainwestowały w reklamę w Internecie, a także jak wygląda podział budżetów w opozycji “branding” vs “direct response”.

 

Z poniższego wykresu wynika, że handel w USA to największy biorca reklam w Internecie – odpowiada za blisko 1/4 obrotu na rynku reklamowym. E-commerce zdecydowanie odsadził usługi finansowe oraz branże motoryzacyjną i telekomunikacyjną. Ciekawostką jest słaba pozycja branży komputerowej, którą przekoniła nawet turystyka.

 

 

Najważniejsze dla nas badanie to porównanie nakładów na wizerunek marki (branding), z nakładami na sprzedaż bezpośrednią (direct response). Jak pokazuje poniższy wykres branding rośnie w siłę. Idzie nań średnio 41% budżetów W stosunku do nakładów na działania reklamowe przewidujące natychmiastowy efekt (ponad 58% budżetów).

 

Najwięcej na markę wydaje branża rozrywkowa oraz CPG (Consumer Packaged Goods) zwana inaczej FMCG, czyli obracająca dobrami codziennego użytku (tzw szybkozbywalnymi). W pewnym sensie oddaje to także fakt jak niewiele nakładów te dwie branże przeznaczają na sam produkt.

 

 

Na drugim biegunie mamy pracujący na niewielkich marżach handel internetowy oraz nastawione na maksimum wydajności usługi finansowe. Ale liderem jest branża turystyczna, która przeznacza na bezpośrednią walkę o klienta aż 73% swojego budżetu. Nic dziwnego – klienci biur turystycznych przywykli do niskich cen.

Zostaw odpowiedź