fbpx

Im lepsza kampania reklamowa w mediach tradycyjnych, tym większy odzew w internecie

Miniony kwartał był rekordowy pod względem wydatków na reklamę największych sieci handlowych. Łącznie na promocję wydano ponad 270 mln zł. Co ciekawe, wzrost wydatków na reklamę tradycyjną przełożył się także na zwiększone zainteresowanie internautów.

Najwięcej, bo prawie 105 mln zł wydał Lidl. Na drugim miejscu uplasowała się Biedronka. Portugalska sieć na nową kampanię z udziałem zwierząt w roli głównej (jelenia prowadzącego samochód czy biegnącego po bieżni strusia) oraz wymownym hasłem: “Nic nie zaskoczy tego, kto widział niskie ceny w Biedronce” wydała 55 mln zł. Ostatnie miejsce na podium zajęło Tesco, przeznaczając na kampanię reklamową prawie 30 mln zł.

Czołowa dziesiątka reklamodawców branży handlowej najczęściej i najchętniej wybierała telewizję. Na promocję w stacjach telewizyjnych przeznaczono ponad 170 mln zł. Na drugim miejscu najczęściej wybierano rozgłośnie radiowe – promocja tutaj była warta ponad 60 mln zł. Na miejscu trzecim znalazła się prasa i tutaj mówimy o kwocie 14 mln zł

mówi Łukasz Jadaś z Instytutu Monitorowania Mediów.

Jakie produkty najczęściej reklamowały sieci?

Przede wszystkim te związane z majówką, grillowaniem, wypoczynkiem na świeżym powietrzu. Jedynie w trakcie długiego weekendu majowego wydano aż 22 mln zł. Specjalne reklamy przygotowano także w związku z Dniem Matki i Dniem Dziecka.
Wzrost wydatków reklamowych szedł w parze z rosnącym zainteresowaniem internautów:

W drugim kwartale 2014 roku mieliśmy taką tendencję, że im więcej środków reklamodawcy przeznaczyli na promocję w mediach tradycyjnych, tym większy był odzew w internecie i mediach społecznościowych. Internauci w tym okresie najczęściej dzielili się informacjami na temat oferty sieci Lidl oraz Biedronka, a także innych sieciach handlowych, zwłaszcza tych dotyczących wypoczynku, majówki i grillowania

mówi Jadaś.

Co ciekawe mimo, że Biedronka przeznaczyła na reklamę o połowę mniej środków niż Lidl, to jednak ona okazała się najskuteczniejsza w angażowaniu internautów. To promocje cenowe oraz oferty grillowe Biedronki były najczęściej komentowane w internecie, a zwłaszcza na portalach społecznościowych. Portugalska sieć uzyskała aż 26 tys. wzmianek i publikacji w internecie.

Biedronka także od kilku lat konsekwentnie zdobywa tytuł Złotego Godła, ciesząc się wśród sklepów spożywczych największym zaufaniem Polaków. Z badania European Trusted Brands przeprowadzonego przez Reader’s Digest wynika, że konsumenci szczególnie cenią tę sieć za jakość, silny wizerunek oraz zrozumienie potrzeb klienta.

Zostaw odpowiedź