fbpx

Infografika: B2B kontent marketing to najważniejszy trend 2013

Uberflip to przedsiębiorstwo trudniące się interaktywnym marketingiem. Wśród swoich klientów ma między innymi: Microsoft, BlackBerry, Hard Rock, Deloiite. Same duże korporacje.

Nie ma nic dziwnego w tym, że Uberflip postanowił rzucić nieco światła na marketing B2B.

Marketing B2B to bez dwóch zdań jedna z ciekawiej zapowiadających się dziedzin marketingu internetowego – to do tej pory niedoceniany sposób na utrzymywanie dobrych relacji z hurtowymi odbiorcami produktów.

 

W Polsce najważniejszym powodem braku rynku dla marketingu B2B jest niezwykle skromny rynek sprzedaży internetowej B2B. Jak dotąd cała para idzie w gwizdek o nazwie sprzedaż detaliczna, ale bądźmy przygotowani na zmiany.

 

91% marketingowców B2B korzysta z kontent marketingu w swoich działaniach. Najważniejszym celem korzystania zeń jest poszukiwanie nowych kontrahentów (82% wskazań). Ponad połowa twierdzi, że to dobra metoda podnoszenia sprzedaży (55%). Zaś 44% podtrzymuje, że kontent marketing powinien służyć do edukacji rynku. Tylko 1% uważa, że to dobra metoda zwiększania ruchu na stronie.

 

Jeśli chodzi o sposoby publikowania treści skierowanych do odbiorców hurtowych to dominuje social media (87% wskazań) oraz zamieszczanie artykułów na firmowych stronach www (83% wskazań).

 

78% i 77% to wskazania na newslettery oraz blogi. Wysoko są także case studies oraz materiały video. Najsłabiej wypadły webinaria (59%).

 

Więcej informacji poniżej

 

Zostaw odpowiedź