fbpx

Infografika: B2B social media marketing

B2B Marketing (www.b2bmarketing.net) zaprezentowało infografikę o tyle ciekawą, że dotyczy relacji B2B w social media – tematu trochę zaniedbanego przez marketingowe media masowe.

Przy okazji udało się odnaleźć niszę, w której Twitter wypadł lepiej od Facebooka.

Tak, tak. Najpopularniejszą platformą wśród zachodnich social media marketingowców jest Twitter, który zyskał 85% wskazań. Zaraz za nim uplasował się Linkedin (82% wskazań). Facebooka przeskoczył nawet YouTube, co po głębszym namyśle wcale nie dziwi.

 

Partnerzy biznesowi oczekują przede wszystkim skondensowanej dawki informacji, a Facebook nie jest miejsce do tego właściwym – ze względu na swój prywatno-rozrywkowy charakter. Z tego też powodu spora część przedsiębiorstw blokuje doń dostęp w godzinach pracy.

 

Niemniej ciekawie wyglądają odpowiedzi na pytanie o opisanie swojej strategii social media. 61% szczerze i rozbrajająco odrzekło, że strategii nie ma i jest tworzona ad hoc. 38% poszło w zaparte, że strategia jest, zaś 1% nie zrozumiał pytania.

 

Jeśli chodzi o cele marketingu social media B2B to w kolejności zostały wymienione następujące:

  • zwiększenie ruchu na stronie,
  • pozycjonowanie brandu,
  • umacnianie pozycji lidera.

 

Z innych ciekawostek: respondenci zaciekle wierzą, że w ciągu 12 miesięcy Google+ będzie niezwykle ważnym kanałem komunikacji w social media.

 

 

Zostaw odpowiedź