fbpx

Infografika: bitwa o supremację na rynku smartfonów.

Tytuł brzmi nieco dziwnie, ale informacje podawane przez monetate są całkiem ciekawie. Dowiemy się, jakie strategie mobilne stosują firmy zza oceanu, jaki użytek ze smartfonów czynią użytkownicy, oraz jak wygląda sprzedaż z pomocą naszych ukochanych “mądrych telefonów”.

Patrzmy uważnie na USA, gdyż Stany zwiastują nadejście ery mobilnej, a Polska ma wszelkie predyspozycje, aby na tej fali popłynąć. Zacznijmy od ogółu – ruch internetowy w USA wzrósł o 103% rok do roku w ostatnich 12 miesiącach, zaś globalny rynek smartfonów zdominował Android.

Jednak, jeśli chodzi o korzyści dla m-commerce jest to kolejne badanie, które pokazuje dominację produków Apple. Po raz kolejny, to iPhone jest najczęściej wykorzystywanym w zakupach w sieci telefonem.

Jeśli chodzi o aktywności użytkowników związane z kupowaniem to na pierwszym miejscu mamy robienie fotografii produktów: tutaj otwiera się pole dla augmented reality. Na drugim miejscu mamy szukanie sklepu w sieci. Trzeci to poszukiwania produktu i ceny.

W końcu najciekawsze, czyli rzecz o tym, jak amerykańskie firmy podchodzą do tematu marketingu mobilnego. 46% stworzyło już mobilne wersje swoich stron, 45% posiada własne aplikacje na smartfona, 35% profiluje e-mailing pod kątem wyświetlaczy telefonów komórkowych.

Komu jeszcze mało – zapraszam poniżej.

Zostaw odpowiedź