Zendesk opublikował całkiem interesującą infografikę, która w telegraficznym skrócie opowiada o tym, co cenią sobie lojalni klienci.
Jakość to najważniejsza kwestia dla klientów, którzy uważają się za lojalnych. Nie do końca wiadomo, czym owa jakość jest, ale można podejrzewać, że chodzi o ogół odczuć, jakie pojawiają się podczas kontaktu z marką.
Na drugim miejscu mamy obsługę klienta – tą odpowiedź wskazało 72% respondentów. Cena pojawiła się dopiero na trzecim miejscu, co każe zastanowić się nad sensem programów lojalnościowych, których zadaniem jest obniżanie ceny.
Czwarte miejsce to znowu zaskoczenie bo jest po prostu wygoda. Co się kryje pod tym pojęciem każdy musi odpowiedzieć sobie sam. Na pewno będzie to dobra znajomość gustu i potrzeb stałego klienta.
Ale to nie wszystko – niemniej ciekawe smaczki na poniższej infografice.
Zgadzam się z tą infografiką. Lepiej poświęcić cenę kosztem obsługi klienta. W końcu wszyscy jesteśmy leniwi i lubimy załatwiać sprawę możliwie najłatwiejszą drogą, dlatego im łatwiej ma klient tym bardziej prawdopodobnie, że wybierze Twoją ofertę.
Jest problem to są badania które nie dotyczą naszego rynku w naszym bagiennym e-commerce liczy się cena, choć część klientów doceni jakość obsługi znajomość marki ale na pierwszym miejscu stawiana jest cena jeżeli sklep zaczyna i nie ma za bardzo się czym pochwalić w swoim dorobku może postawić klienta na pierwszym miejscu czyli rozbudować BOK i odpowiednio przeszkolić pracowników tylko niewielu to robi 🙁