Infografika stworzona przez InfoSys powiada rzecz mądrą i prostą. Aby połączyć marketing off-line z on-line musisz wiedzieć, jak reklama off-line działa na Twojego odbiorcę, kiedy jest on-line.
Po pierwsze trzeba powiedzieć, że 40% osób kupujących w sieci rozpoczęło swoje poszukiwania poprzez informację z któregoś kanału off-linowego. Aż 60% respondentów stwierdziło, że zajrzało do sieci z powodu polecenia produktu przez kogoś znajomego. A jedynie 7% zrobiło tak, gdy polecenie otrzymali drogą internetową.
Jeśli chodzi o popularność klasycznych mediów reklamowych to rządzi telewizja. O skuteczności plotek już wspominałem. Zaskakująca, bo trzecia pozycja należy do reklam prasowych. Potem mamy reklamy radiowe i na szarym końcu reklamy outdoorowe (np billboard).
Warto także przypomnieć fakt, że poza internetowymi sposobami mierzenia skuteczności reklam istnieją jeszcze off-linowe w postaci: ROI, lojalności klientów oraz ekonomicznej opłacalności.
Jak twierdzą autorzy infografiki, gra toczy się o to, aby mierzyć skuteczność reklam on-line i off-line jednakowymi parametrami. Ale czy to wystarczy, aby zasypać przełom między marketingiem on-line i off-line?
Chyba ktoś z InfoSys odrobił lekcje po łebkach.