Umpf, brytyjska agencja PR-owa i social medialna nie pozostawiła na sieci społecznościowej Google+ suchej nitki. Takie wnioski płyną z danych jakie przytoczono na poniższej infografice.
Już liczba zarejestrowanych użytkowników nie wróży niczego dobrego – 170 milionów przy 161 milionach zarejestrowanych Linkedin i 140 milionach Twittera. To fatalny wynik jak na konkurenta Facebooka.
Dalej jest jeszcze gorzej. Weźmy na warsztat najważniejszy czynnik czyli dzielenie się treścią. Tutaj rządzi Twitter i jasne staje się dlaczego pomimo ograniczonej liczby użytkowników jest tak ważnym i silnym narzędziem medialnym.
Twitter osiąga wynik 5-krotnie lepszy od Facebooka, miażdży też Linkedin oraz Google’a, który jest 33-krotnie gorszy.
Następnie mamy najciekawszą część badania, która pozwoli Wam lepiej wybrać właściwe narzędzie social media. Facebook dominuje w sektorze medycznym/zdrowotnym, za to Twitter świetnie radzi sobie w rozrywce i technologiach. Google+ nie radzi sobie w ogóle, zaś Linkedin bryluje w sektorze biznesowym.
Myślę, że Google jeszcze nie powiedziało ostatniego słowa jeśli chodzi o plusa. Sądzę również, że Google zrobiło pewien błąd wizerunkowy – Google+ kojarzy się obecnie tylko z branżą IT, SEO i marketingiem. Wydaje się, że ludzie z poza branży w ogóle tam nie zaglądają.