fbpx

Infografika: Google opowiada o zjawisku wielu ekranów

Google powraca na chwilę do ubiegłorocznych świąt aby pokazać jak zasadniczym zjawiskiem staje się korzystanie przez kupujących z różnorodnych komputerów: stacjonarnych, mobilnych i tych noszonych na co dzień w kieszeni.

Zdaniem Google, aż 63% kupujących (zapewne w USA) skorzystało z kilku różnych urządzeń aby sfinalizować świąteczne transakcje.

Szczególną rolę odgrywały tu smartfony. Aż 71% kupujących skorzystało z nich aby zlokalizować jakiś sklep. 65% użyło aplikacji zakupowej, a połowa kuponu mobilnego.

 

Co niemniej ciekawe, aż 1/3 z posiadaczy smartfonów zdaniem Google’a użyła ich do skorzystania z mobilnego programu lojalnościowego, a już 15% korzysta z NFC. Bez dwóch zdań wyniki Google są wybitnie zawyżone – prawdopodobnie pochodzą tylko z amerykańskiego rynku i wyłącznie z platformy Android.

 

Brak jakichkolwiek źródeł wydaje się uzasadniać tę wersję wydarzeń – z pewnością użytkownicy Androida nie byliby zachwyceni inwigilacją ze strony Google’a.

 

Jakby nie było, mamy kolejną cegiełkę do hipotezy o tym, że poważnie wchodzimy w multi-ekranowość, która oznacza, że obecność reklamowa i każda inna na jednym urządzeniu to zdecydowanie za mało.

Tagi:

Zostaw odpowiedź