Z okazji świątecznych żniw pracownicy działów e-marketingu z Wielkiej Brytanii, Niemiec i Francji korzystali ze wszystkich popularnych sposobów reklamy: SEM, display, e-mail, social media, sieci afiliacyjne oraz SEO.
Jednak, gdy przyszło do wskazania najskuteczniejszych narzędzi e-mail marketing wyszedł na prowadzenie (43% wskazań) i zdublował wynik reklamy display, sieci afiliacyjnych oraz social media (wszystkie uzyskały ok 20%). O 10% mniej skuteczne okazały się SEM i SEO uzyskując 33% wskazań.
Wniosek z tego prosty – najlepszy klient na święta to ten, którego mamy już w swojej bazie danych. Według informacji z infografiki, aż 93% ekspertów uważa, że spośród wszystkich narzędzi to właśnie e-mail marketing odpowiada w największym stopniu za wzrost wydatków w okresie świątecznym.
I jedno zdanie komentarza: pamiętajcie, że przedsiębiorstwo, które popełniło poniższą infografikę zajmuje się głównie e-mail marketingiem, zaś badanie objęło niereprezentatywnę próbkę 174 osób podejmujących decyzje marketingowe w przedsiębiorstwach na terenie Francji, Niemiec i Wielkiej Brytanii.