Sprzedaż multikanałowa to przyszłość handlu, więc i e-handlu. Takie wnioski płyną z infografiki przygotowanej przez MILO, które przytacza badania capgemini.com oraz internetretailer.com.
Niestety, infografika nie podaje kto konkretnie znalazł się w próbie badawczej, stąd trzeba traktować powyższe wnioski z badań z mocnym przymrużeniem oka. Ale z drugiej strony, zdradzają one kilka ciekawych trendów.
Po pierwsze, zdaniem 60% badanych w ciągu 2 lat do normy przejdzie sprzedaż wielokanałowa, łącząca przede wszystkim internet, komórki, social oraz fizyczną sprzedaż.
Po drugie, nie wszyscy kupujący patrzą krzywo na naruszanie ich prywatności. Ponad 40% badanych chętnie pozwoli się zidentyfikować za pomocą smartfona, gdy będą w galerii handlowej. Aż 61% nie ma nic przeciwko personalizacji zakupów z pomocą śledzenia historii zakupowej oraz historii przeglądanych stron. O ile pomoże to lepiej i szybciej kupować po raz kolejny.
Po trzecie, zapraszam do infografiki, ponieważ to nie wszystkie smaczki.