Blisko 90% osób, które korzystają z Facebooka polubiło konto jakiejś marki. Ponad 80% uważa, że Facebook to dobre miejsce do komunikacji z marką. Zaś co trzeci respondent czuje, że dzięki Facebookowi. marki uważniej słuchają swoich klientów.
Idźmy dalej, aż 69% badanych powiedziało, że polubiło markę, bo tak zrobił inny znajomy. Co ciekawe, aż połowa uważa, że strona marki na Facebooku jest użyteczniejsza od klasycznej strony www.
Chociaż chęć kontaktu z marką dzięki Facebookowi brzmi bardzo idealistycznie, to dalsza cześć badania pokazuje, że głównymi przyczynami śledzenia stron należących do marek są promocje i obniżki oraz darmowe gifty.
Potwierdza to sposób interakcji konsumentów z markami na Facebooku. Na pierwszym miejscu mamy interakcję w postaci drukowania kuponów zniżkowych. Dopiero potem mamy lajkowanie i komentowanie postów.
Najpoważniejszym powodem rezygnacji z lubienia strony marki jest zbyt duża liczba postów z niej spływających oraz… kiepskie doświadczenia z BOKiem.
Badanie przeprowadzono na tysiącu respondentów, którzy określili się jako aktywni użytkownicy social media.