fbpx

Infografika Love Mobile: 30% komórek w Polsce to smartfony

Tempo przyrostu liczby smartfonów w Polsce robi wrażenie. W 2010 roku tylko co dziesiąty telefon komórkowy w Polsce należał do kategorii smartfonów. Rok później co trzeci. Teraz wynik ten zbliża się zapewne do połowy wszystkich sprzedawanych w Polsce komórek.

W związku z zaistniałą sytuacją Love Mobile postanowił sprawdzić jak duże marki przygotowały się do smartfonowej inwazji w internecie. Badanie dostępności stron wyszło dość kiepsko, ale nie uprzedzajmy faktów na infografice. Przebadano 200 najcenniejszych brandów w Polsce, ale tylko 18 zdało surowy egzamin z internetowego mobile.

Marką, która ma najlepszą stronę internetową dla smartfonów są Winiary. Zaraz za nimi mamy Reserved, Orlen, Samsung oraz HBO. Chociaż trudno w to uwierzyć, to fakty są takie, że producent zup wyprzedził w zestawieniu największego na świecie producenta smartfonów. Jak już zostało powiedziane wcześniej – 182 marki nie zdały testu – osiągnęły wynik gorszy niż 50 punktów na 100 możliwych do uzyskania.

 

Jakie płyną z tego wnioski?

Po pierwsze, jeśli Winiary zaczną produkować telefony komórkowe to Samsung stoi właściwie na straconej pozycji.

Po drugie, warto przyglądać się jakie urządzenia generują ruch na naszych stronach – może pora pokusić się o nieśmiałe optymalizacje pod tym kątem.

Po trzecie, w badaniu sprawdzano jak działają strony, do których odsyła kod QR. Jeśli więc decydujecie się na umieszczenie go na dużej liczbie materiałów upewnijcie się, że strona na którą skierujecie ruch jest na to przygotowana.

Zostaw odpowiedź