Infografika: marketingowiec z prawdziwego zdarzenia

Pepperdine Uniwersity z siedzibą w kalifornijskim Malibu zaprezentował znakomitą infografikę, która podpowiada jaki profil powinien prezentować przyszły kierownik działu marketingu.

Kreatywny, godny zaufania, otwarty, zdecydowany, otwarty na krytykę to podstawowy zespół cech osobowości, jakie musi mieć skuteczny marketingowiec.

Jeśli chodzi o wiedzę to w grę wchodzi zarówno znajomość branży i produktów, jak i zdolność do określenia potencjalnego rynku docelowego dla produktu. Niemniej istotna jest znajomość …historii marketingu. Dalej mamy rys ekonomiczny: wiedza o tworzeniu budżetu, kosztach, jakie generuje reklama oraz kontakty z mediami.
A co z wykształceniem? Mile widziana jest wiedza z zakresu statystyki, psychologii, socjologii, finansów, ekonomii, reklamy, marketingu i biznesu. Co ciekawe, także historii – traktowanej mocno po macoszemu przez większość naszych praktyków.
Poniżej jeszcze więcej ciekawostek: zarobki w USA, zakres obowiązków i problemy z jakimi zmagają się kierownicy działów marketingu. Smakowita infografika.

infografika-marketingowiec

2 komentarze

  1. Agnieszka Stach 11-11-2012
  2. Krzysztof Płaneta 10-07-2013

Zostaw odpowiedź