xAD, firma specjalizująca się w reklamie mobilnej oraz przedsiębiorstwo badawcze telmetrics zaprezentowały infografikę, która uchyla rąbka tajemnicy co do zwyczajów użytkowników smartfonów i tabletów.
Najchętniej mobilni Brytyjczycy szukają: restauracji, biur podróży oraz …aut.
Z wyszukiwarek internetowych korzysta 84% użytkowników tabletów i smartfonów w UK. Podczas szukania dokładnie połowa zwraca dużą uwagę, na to czy rezultaty mówią o lokalizacjach odległych o niedługi marsz lub co najwyżej kwadrans jazdy autem.
Największe różnice między tabletami a smartfonami to miejsce ich użytkowania – 81% userów korzysta z komputerowych tabliczek w domu, zaś 58% użytkowników smartfonów wyszukuje poza domem. Co 10. wyszukuje podczas jazdy komunikacją miejską.
Jeśli chodzi o szczegóły wyszukiwania “smartfoniarzy” to dominuje poszukiwane konkretnego adresu, kierunku lub numeru telefonu. To wszystko poważne argumenty za tym, aby reklamować się w wyszukiwarkach mobilnych.
Szczególnie powinny rozważyć to restauracje – w UK aż 80% mobilnych wyszukiwań restauracji kończy się wizytą w nich.