fbpx

Infografika Opineo.pl: tajemniczy klient w sklepie internetowym

Instytut Logistyki i Magazynowania oraz Opineo.pl przeprowadziły badanie “mystery shopping” 14 największych e-sklepów w Polsce. Wyniki są zaskoczeniem, ponieważ nie ma mowy o walce łeb w łeb wśród polskie elity e-commerce. Różnice są potężne i obejmują praktycznie całą skalę badania.

Nie będzie wielkiego zaskoczenia, jeśli na starcie ujawnimy, że praktycznie wszystkie sklepy reprezentowały branże RTV/AGD.

Oceniono cztery następujące elementy pracy sklepów internetowych: obsługę klienta przez telefon, obsługę przez e-mail, realizację zamówienia i dostawę, obsługę podczas zwrotu towaru.

W każdym sklepie trzech audytorów niezależnie zakupiło 3 przedmioty: słuchawki, suszarkę oraz kartę pamięci do aparatu.

Jak zwykle na początek zacznijmy od błędów i potknięć. Słabo wypadła ocena obsługi klienta poprzez e-mail. Najlepsze Agito zdobyło tylko 62%, potem było już tylko gorzej. Pełna pierwsza trójka to:

1. Agito.pl – 62 proc.
2. Neo24.pl – 59 proc.
3. Redcoon.pl – 57 proc.

Fatalnie wypadły również zwroty towarów: najlepsze Neo24.pl zdobyło 61%, najsłabszy Redcoon.pl tylko 7% – trudno nazwać to inaczej niż katastrofą.
Pierwsza trójka to:

1. Neo24.pl – 61 proc.
2. Merlin – 58 proc.
3. MagicznaPlaneta.pl – 58 proc.

Zdecydowanie lepiej wypadła ogólna ocena realizacji dostawy produktu. Tutaj brylowało Agito.pl oraz Euro.com.pl. Wysoko był także Merlin i co dla mnie osobiście zaskakujące – Oleole.pl.

1. Agito.pl – 89 proc.
2. Euro.com.pl – 88 proc.
3. Merlin.pl – 85 proc.

Najlepiej wypadła ogólna ocena obsługi klienta przez telefon. Tutaj wyróżniły się aż trzy sklepy: Megamedia.pl, Megamarket.com.pl oraz Neo24.pl.

1. Megamedia.pl – 94 proc.
2. Megamarket.com.pl – 94 proc.
3. Neo24.pl – 94 proc.

Lista sklepów po podsumowanie wygląda następująco:
1. Neo24.pl
2. Electro.pl
3. Merlin.pl
4. Oleole.pl
5. MagicznaPlaneta.pl
6. Megamarket.com.pl
7. Euro.com.pl
8. Mall.pl
9. Agito.pl
10. Redcoon.pl
11. Komputronik.pl
12. Megamedia.pl
13. Electromarket.pl
14. Kurtmedia.pl

Pełny raport można pobrać z poniższego linku:
http://static.opineo.pl/Raport_2013_-_Tajemniczy_klient_w_e-sklepie_Pelny_Raport.pdf

 

Zostaw odpowiedź