fbpx

Infografika: Pinterest jednak nie taki zły (w konwersjach).

Nie tak dawno donosiliśmy, że Pinterest nie radzi sobie najlepiej z konwersjami – były to informacje napływające z pojedynczych sklepów. Teraz pora na weryfikacje tych danych w nieco szerszym kontekście.

Z pomocą przychodzi infografika Richrelevance, która porównuje skuteczność: Facebooka, Pinteresta oraz Twittera. Badanie jest potężne i trwało przez 6 miesięcy na wybranych amerykańskich stronach e-commerce. Ogółem wnioskowano na podstawie 689 milionów sesji zakupowych.

Najlepszym źródłem ruchu zakupowego wśród stron social media jest niewątpliwie Facebook. 86% udział w całej sprzedaży to przygniatający wynik. A potem jest zaskoczenie, bo mamy Pinterest z wynikiem 11% oraz raptem 3% Twittera.

Facebook prowadzi także jeśli chodzi o czasową długość sesji zakupowej – średnio było to aż 7 minut – to znowu znakomity wynik. Twitter to słabiutkie 2.7 minuty, zaś Pinterest znów rozdzielił dwóch dotychczasowych liderów social media z wynikiem 4.1 minuty.

Infografika pokazuje też inne statystyki, z których właściwie trudno cokolwiek mądrego odczytać nie widząc rozkładu w poszczególnych branżach. Warto tylko nadmienić, że jeśli chodzi o średnią wartość koszyka zakupowego to Pinterest wypadł zdecydowanie lepiej od Facebooka (169 dolarów do 95 dolarów). Twitter zakończył badanie z wynikiem 71 dolarów.

Niestety, brakuje tu odniesienia do innych źródeł konwersji – to z kolei pokazałoby szczątkową wartość ogółem ruchu zakupowego ze stron social media.

pinterest-pol

Zostaw odpowiedź