fbpx

Infografika: PR-owcy jako główne źródło informacji dla dziennikarzy

Edelman Polska, przedstawicielstwo Edelman Inc jednej z największych agencji PR na świecie przedstawiła niespotykaną dotychczas w Polsce infografikę. Dlaczego?

Bo jak rzadko kiedy info przeważa w niej nad grafiką.

Edelman Polska pokusił się o krótkie resume relacji między pracownikami działów PR a pracownikami mediów lifestyle.

 

W przypadku zarówno mediów cyfrowych jak i analogowych około 2/3 dziennikarzy twierdzi, że dział PR to najlepsze źródło informacji na temat produktów lub usług danej firmy. Jak widać nie bez powodu owi dziennikarze zostali nazwani lifestylowymi, a nie specjalistycznymi.

 

Jeśli chodzi o konkretne źródła informacji to dominuje informacja prasowa – 36% wskazań przez dziennikarzy. Na drugim miejscu mamy “gadżet nawiązujący do komunikatu”. Na myśl przychodzi mi jedna z konferencji prasowych polskiego producenta rowerów, który rozdał wszystkim dziennikarzom po rowerze – ot taki “gadżet nawiązujący do komunikatu”.

 

Skoro mowa o konferencji prasowej to znalazła się ona na 3 miejscu z wynikiem 18%.

 

Jeśli chodzi o samą formę informacji prasowych to dziennikarze narzekają, że są za długie – tak uważa 43% ankietowanych. Poza tym PR-owcy bywają natarczywi oraz mają problem ze znajomością nazwisk dziennikarzy, z którymi próbują się skontaktować.

 

Więcej ciekawostek poniżej:

Zostaw odpowiedź