fbpx

Infografika: social media i drobny biznes

Dzisiaj infografika z przymrużeniem oka. Vertical Response przeprowadziło badanie o tym jak drobny biznes (firmy zatrudniające poniżej 100 osób) radzą sobie w social media. Nie jest to do końca reprezentatywne rozeznanie w temacie, ale warto zerknąć na wyniki.

Blisko połowa respondentów stwierdziła, że spędza 6 lub więcej godzin w serwisach social media, a to oznacza minimum godzinę dziennie – to bardzo dużo, ponad 10% dziennego czasu pracy. Pocieszające jest to, że 1/3 uważa, że to przesada i chce to zmienić.

Chęci to niestety za mało, ponieważ dokładnie 2/3 przebadanych poświęca więcej czasu na marketing w social media niż czyniło to w roku ubiegłym.
Przejdźmy do konkretów: 90% z przebadanych przedstawicieli drobnych firm zadeklarowało obecność na Facebooku, zaś 70% na Twitterze. Warto pamiętać, że dane te z pewnością nie są reprezentatywne – nawet dla rynku amerykańskiego.

Ponad połowa badanych zadeklarowało, że prowadzi bloga. Niecała połowa twierdzi, że poświęca od 1 do 3 godzin na tworzenie postów na firmowym blogu. Można domniemywać że dane te dotyczą czasu poświęcanego na blog przez cały tydzień.

social-media-maly-biznes

Zostaw odpowiedź