Solve Media przytacza dramatyczne dla reklamodawców z całego świata dane. Za przykład służy rynek USA, gdzie co 8 kliknięcie generuje automat, który klika w linki zarówno bezpłatne jak i płatne.
16% to dużo, ale co powiedzieć, na liczbę 54%? Tyle kliknięć generują boty na Taiwanie. A jeszcze więcej bo 56% w Singapurze. Wychodzi na to, że w tych krajach ruch internetowy generują w większości maszyny. A to oznacza bardzo ciężkie życie dla reklamodawców, którzy potencjalnie marnują połowę swojego budżetu.
Kolejne statystyki są równie złe – zdaniem Solve Media ruch botów urósł w ciągu roku blisko pięciokrotnie. Jak sobie z tym radzić?
Po pierwsze, rozliczać się w modelu CPE (Cost-per-engagment), który wymaga wykonania specyficznej aktywności w ramach wyświetlonej reklamy. Chodzi o zadanie czynności, która może być wykonana wyłącznie przez człowieka.
Po drugie, trzeba sprawdzać, czy sieci reklamowe, z którymi współpracujemy aktywnie zabezpieczają się przed sztucznie generowanym ruchem.
Po trzecie, warto zlecić audyt efektywności kampanii reklamowej niezależnym zewnętrznym firmom.
Po czwarte, zanim przystąpicie do realizacji punktu numer trzy, pamiętajcie, że poniższa infografika służy czyimś interesom.
Dane są straszne coraz więcej krętactwa w sieci.
Internet stał się ogromnym narzędziem. Wiele jest firm, reklamodawców którzy przez niewiedzę klienta chcą zarobić. Dlatego zawsze trzeba przeanalizować i zadbać o sprawdzone rozwiązania. Nie sztuką jest wydać określoną kwotę na kampanię reklamową, która nie dostarczy żadnych profitów.
W sumie takiej ilości botów można by się spodziewać jednak myślę że już nie długo. Boty będą na wymarciu ponieważ coraz więcej stron stosuje captcha oraz jakieś inne techniki antyspamowe. Wkrótce nie można będzie nawet totka sprawdzić bez udowadniania że nie jestem botem 😀
Solve media promuje swój system. Nie jestem pewien czy przedstawione wyniki są bez koloryzowania.
Właśnie testuje solvemedia jako captcha z myślą że będę mógł zarobić na reklamach które pojawiają się użytkownikom. W tej chwili wygląda na to że zarabia głównie solvemedia. Za setki poprawnie wypełnionych captcha zarobiłem kilka centów.
Testowałem też konkurencyjny Advertway i zarobki tam są o wiele bardziej “sprawiedliwe”.
Podejrzewam że jeśli nic sie nie zmieni to solvemedia szybko dorobi sie konkurencji na rynku.