fbpx

Infografika: tylko co trzeci koszyk zakupowy kończy się transakcją

Przed e-commerce daleka droga do doskonałości. Dobitnie pokazują to badania amerykańskiego rynku, które w formie infografiki ujęło Milo. Wynika z niej, że 67% wszystkich koszyków zakupowych zostaje porzuconych. To potężna liczba.

Głównym powodem takiej sytuacji jest przede wszystkim brak gotowości do zakupu w danym momencie oraz rekonesans zakupowy, którego celem jest zapisanie zawartości koszyka na później.

Bez dwóch zdań łatwo powiązać tą sytuację z ROPO – zapisany koszyk produktowy może z powodzeniem posłużyć do zakupów off-line. Zadaniem e-commerce na najbliższe lata będzie wypracowanie systemów, które pozwolą na przypominanie o zapisanych lub porzuconych koszykach. Kiedy i jak? To pytanie otwarte.

 

Kolejnym problemem jest wysyłka – przede wszystkim jej koszty oraz termin dostawy. Po pierwsze kupujący uważają, że koszty są za wysokie, po drugie zaś – kwoty od których zaczynają się darmowe wysyłki są zbyt wygórowane. W końcu, moment informacji o kosztach wysyłki był “zbyt późny”, cokolwiek to znaczy.

 

Wejdźmy w wysyłkowe szczegóły. Poważnym problemem dla 1/4 klientów jest brak jasno określonej daty doręczenia towaru, zaś dla blisko 40% proponowany czas doręczenia był zbyt długi. Ile to zbyt długo? Na pewno od 4 dni w górę.

 

Co więc uczynić, aby koszyki zakupowe nie były porzucane? Zdaniem kupujących dawać darmową wysyłkę, gwarantować krótki termin doręczenia, oferować różnorodne sposoby płatności oraz… personalizować ofertę zakupową!

koszyk-zakupowy

Zostaw odpowiedź