fbpx

Infografika Vocus: wraca mania na Facebooka

Wszyscy Ci, którzy dali się zwariować i weszli swego czasu w f-commerce już w tym momencie powinni przestać czytać. Poniższa infografika ponownie wraca do tematu sprzedaży przez Facebooka i twierdzi, że „najlepsze przed nami”. Skąd my to znamy?

Co gorsza, Autorzy infografiki twierdzą, że do 2015 roku połowa sprzedaży przez strony www będzie przebiegała przez social media. Biorąc pod uwagę dotychczasowe doświadczenia sprzedawców z konwersją z social media trzeba przyznać, że to wyjątkowo odważna hipoteza.

Zacznijmy jednak nieco łagodniej i ciekawiej. Z danych przedstawionych w infografice wynika, że aż 1/4 całościowego ruchu na stronach biznesowych generowana jest przez Facebooka. To bardzo dużo, zastanawiające jest jaki ma w tym udział wysokie pozycjonowanie Facebooka w Google. Wszak każdy liczący się biznes ma dziś stronę na Facebooku, która w wynikach wyszukiwania na nazwę firmy konkuruje ze stroną domową.

 

Idźmy dalej, co 5 facebookowicz twierdzi, że woli kupować przez Facebooka, zamiast przez stronę marki. Żeby było jeszcze ciekawiej, blisko 2/3 biznesu twierdzi, ze po wejściu na Facebooka spowodowało spadek wydatków reklamowych.

 

W końcu, dochodzimy do sedna, z którego wynika, że w ciągu 3 lat 30 miliardów dolarów obrotów ze sprzedaży internetowej będzie pochodziło ze stron social media. Komu jeszcze mało tych optymistycznych dla Facebooka danych – zapraszam poniżej. Jak zwykle w przypadku tego typu infografik, dane są reprezentatywne najpewniej wyłącznie dla rynku amerykańskiego.

f-commerce

Zostaw odpowiedź