fbpx

Infografika Wordstream: 65% kliknięć w Google to AdWords.

Już kilkakrotnie informowaliśmy o tym, że Google skutecznie obcina miejsce na wyniki organiczne i tym samym promuje płatne rezultaty wyszukiwania. Tym razem całą sprawę ujął w graficznej formie Wordstream.

2/3 kliknąć w Google na słowa związane ze sprzedażą to ruch w ramach Google AdWords – twierdzi Wordstream. Dane dotyczą wyłącznie USA, ale wskazują na jasny trend – SEM robi się coraz bardziej zaciętym polem bitwy w e-commerce. A Google dodatkowo dorzuca do gorącego pieca coraz ucinając ilość prezentowanych wyników organicznych.

Z drugiej strony autorzy infografiki zwracają uwagę na problem z SEO spamu. Kolejne aktualizacje silnika wyszukiwarki nie do końca są w stanie przestraszyć spamerów, którzy często pojawiają się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Zdecydowanie łatwiej odsiać ziarna od plew z pomocą systemu AdWords.

 

Poniższa infografika pokazuje układ strony Google’a już po wprowadzeniu listingu produktów – usługi, która jest ciągle w Polsce niedostępna. Warto jednak zwrócić uwagę na nią, gdy tylko pojawi się w Polsce – w USA już generuje blisko 20% kliknięć na stronie głównej Google.

 

Kolejna ciekawostka, to fakt, że blisko połowa badanych osób nie potrafiła odróżnić wyników organicznych od sponsorowanych – pod warunkiem, że reklama znajdowała się w głównej kolumnie wyników wyszukiwania.

 

Ostateczne wnioski nie zaskakują – wszelkie hasła związane ze sprzedażą produktów będą coraz mocniej kierowane przez Google do ruchu płatnego. To na czym warto skupić siły w SEO to cenne informacyjne strony, które mogą sprawić, że klient wróci prosto do sklepu, który ową stronę stworzył. Poza tym – dbajcie o jakość swoich kampanii AdWords jak nigdy dotąd.

seo-sem

Tagi:, ,

1 komentarz

  1. Nowicki 25-09-2012

Zostaw odpowiedź