fbpx
lodowkomat inpost

InPost: idziemy w Lodówkomaty, e-spożywka ma w Polsce przyszłość

InPost oświadczył, że powiększy inwestycje w Lodówkomaty, a Polacy będą coraz chętniej kupować spożywkę w Internecie.

Temat zakupów spożywczych w Internecie podlega wciąż mocnej i nieprzerwanej eksploracji ze strony wszystkich najważniejszych światowych graczy na rynku e-commerce. Od pewnego czasu temat zgłębiał także InPost, który coraz wyraźniej sygnalizuje, że rynek logistyczny na dostawy spożywcze w Polsce powoli rośnie, zaś sama spółka ma zamiar wydatnie pomóc zmienić nawyki zakupowe Polaków.

Ludzie z InPostu powołują się przy tym na badania Kantar TNS, wg których aż 40% Polaków kupujących w Internecie chciałoby odbierać zakupy spożywcze w maszynach paczkowych. Całość ma mieć związek z obowiązującym zakazem handlu w niedzielę. Nie wiadomo jednak, jak w szczegółach badani wyobrażają sobie domniemane zakupy z odbiorem w Lodówkomatach. Czy miałoby to mieć miejsce tego samego dnia, czy też dzień wcześniej? To zasadnicza różnica, która kompletnie zmienia opłacalność i możliwość realizacji całej operacji.

Jak wielu Polaków będzie chciało planować zakupy spożywcze dzień lub dwa do przodu? Szczególnie, gdy chodzi o niedzielę? Ten plan wydaje się mieć jeszcze wiele niewiadomych i dziur do załatania. Z drugiej strony, plany InPostu wydają się być mocne i konkretne – niebawem duża część Polaków będzie w zasięgu Lodówkomatów.

– Odbiór zakupów spożywczych w Lodówkomatach InPost to zdecydowanie kolejny krok naszego rozwoju. Mamy opracowany i przetestowany system uzupełnienia naszych maszyn o funkcjonalność do odbioru żywności, napojów i mrożonek – takie pilotażowe programy prowadzimy już od 2018 roku. Technicznie jesteśmy zatem w pełni gotowi. Kluczowy jest teraz szybki rozwój oferty e-sklepów w zakresie produktów spożywczych – choć dynamika wzrostu tego segmentu jest wysoka, to nadal potrzeba większej skali. Dlatego bardzo zachęcamy naszych partnerów do inwestowania w sprzedaż online – co w kontekście niedziel wolnych od handlu wydaje się być doskonałą opcją dla konsumentów” – powiedział Rafał Brzoska, prezes InPost.

Poczta chce Paczkomatów, a InPost nakrył Pocztę czapkami

Zostaw odpowiedź