fbpx
Wzrost paczkomatów inpost

InPost jak Amazon z fullfilmentem dla e-commerce

Spółka InPost poinformowała, że udostępnia przedsiębiorcom nową usługę skalowalnego magazynu z super szybkim terminem wysyłki.

Całość wygląda bardzo ciekawie – szczególnie dla firm, które dysponują zapasem marży, nie chcą inwestować w powierzchnie magazynowe i chcą realizować szybko i bezproblemowo przesyłki do konsumentów indywidualnych. Innymi słowy, Fullfilment od InPostu wydaje się być szyty na miarę modelu direct to consumer, jaki stosuje coraz więcej producentów sprzedając swoje towary bezpośrednio przez własny sklep www.

Oferowana przestrzeń jest zlokalizowanej tuż obok sortowni InPost, co skraca do minimum czas wysyłki, zautomatyzowania procesu przetwarzania zamówień oraz ich finalnego kompletowania i nadawania w magazynie przez dedykowany zespół pracowników. InPost przyjmuje także nowe dostawy towaru, weryfikuje je i informuje właściciela o stanie dostawy.

Dostawy do konsumenta końcowego realizowane są za pomocą InPost Kurier oraz Paczkomatów, rzecz jasna.

“Wprowadzając nową usługę, chcemy – pod jednym dachem – zaoferować branży e-commerce nową jakość: od magazynowania przez konfekcjonowanie do błyskawicznej dostawy do Paczkomatu lub przez kuriera InPost. Chcemy zdjąć z branży e-commerce konieczność zajmowania się logistyką, a przez konkurencyjne ceny jesteśmy w stanie zaproponować spadek kosztów operacyjnych nawet o 10-30%, dzięki współdzieleniu zasobów i efektu skali. Korzystający z naszej usługi Fulfillment mogą się skupić wyłącznie na rozwijaniu swojego biznesu, logistykę zostawiając specjalistom z InPost” – powiedział prezes Rafał Brzoska, cytowany w komunikacie.

W ramach InPost Fulfillment oferowany jest szereg usług dodatkowych:

– kompleksowa obsługa klienta B2B,

– obsługa zwrotów towaru przez formularz dostępny w aplikacji internetowej – gdzie weryfikacja produktu i procesowanie odbywają się zgodnie z wytycznymi e-sklepu,

– zakup szeregu najpopularniejszych opakowań używanych na rynku po konkurencyjnych cenach.

“Rynek e-commerce wciąż rośnie i wielu właścicieli e-sklepów ma problemy z logistyką – nie mogą dalej rozwijać swojego biznesu, ponieważ nie mają miejsca na nowy asortyment. Właściciele sklepów internetowych nie muszą już ponosić kosztów inwestycji czy rozbudowywania magazynów i poprzez InPost Fulfillment mają stały dostęp do najnowszych technologii i rozwiązań. Nasze podejście jest zorientowane na klienta – zachowujemy pełną transparentność procesu dzięki dostępowi w czasie rzeczywistym do informacji o statusie dostawy, zamówienia i towarów na stanie magazynowym. Wspieramy naszych partnerów w prowadzeniu ich biznesu, a współpracę z nimi opieramy na modelu ‘pay-as-you-go’ – czyli koszt usługi naliczamy dopiero po jej wykonaniu. Nie mamy także tzw. minimalnej wartości faktury w miesiącu – nasi klienci płacą tylko za zrealizowane operacje” – dodał Brzoska.

 

Zostaw odpowiedź