fbpx

InPost kontratakuje: Polecony po 3.60zł netto

Raptem od początku września Poczta Polska zdecydowała się na wprowadzenie listu poleconego w cenie 3.60zł netto, a już w ciągu dwóch miesięcy otrzymała salwę odpowiedzi. Najpierw była PR-owa nagonka i groźby pozwów o nieuczciwą konkurencję, a teraz nadeszła odpowiedź natury rynkowej: InPost obniża cenę listu poleconego do poziomu Poczty Polskiej!

Co więcej, nowa cena jest dostępna w zakupie nawet od 1 sztuki listu!

 

 

Polecony do 1 kilograma w Poczcie Polskiej w cenie 3.6zł netto wymaga przedpłaty 72zł, a tym samym zakupienia 20-stu sztuk tego typu przesyłek z określonym terminem realizacji (do 31 marca 2016 roku). Po aktualizacji cen E-commerce Polecony InPost do 1 kilograma dostępny jest w tej samej cenie, już od 1 sztuki, stąd skierowany jest też do tych, którzy wysyłają okazjonalnie. Aby skorzystać z cenowej oferty InPostu należy zarejestrować przesyłkę poprzez Managera Paczek, czyli bezpłatną platformę do zarządzania przesyłkami.

 

Wielką zaletą tej usługi jest możliwość śledzenia procesu doręczenia korespondencji – tym samym polecony od InPostu jest przesyłką rejestrowaną. Podobnie jak w przypadku Poczty Polskiej doręczenie odbywa się w terminie D+3 od daty nadania, czyli de facto w ciągu 4 dni roboczych.

 

„Usługa E-commerce Polecony InPost jest idealnym rozwiązaniem dla wszystkich e-konsumentów kupujących w Internecie przedmioty drobne, a także dla tych użytkowników, którzy chcą mieć pewność, że zamówienie trafi do nich w szybki i bezpieczny sposób. Usługę cechuje nie tylko konkurencyjna cena, ale co najważniejsze – wyjątkowa wygoda i możliwość śledzenia procesu dostarczenia. Dodatkowo w sytuacji, gdy doręczyciel nie zastanie adresata, przesyłka zostaje awizowana na takich samych zasadach, jak list polecony” – komentuje Sebastian Anioł, prezes InPost SA.

 

Trzeba przyznać, że strategia InPostu jest dobrze przemyślana. Połowa listopada to ostatni moment, aby obniżyć ceny w trakcie rosnącego świątecznego boomu zakupowego. Wygląda na to, że w starciu Poczta Polska vs InPost z grubsza mamy cenowy remis. O tym kogo wybiorą poszczególnie e-przedsiębiorcy zdecydują detale ofert – w tych wszak tkwi monopolistyczny, lub kapitalistyczny (w zależności od tego, którą stronę trzymamy) diabeł.

 

4 komentarze

  1. FROCUS 14-11-2015
    • Andrzej Lemański 15-11-2015
  2. Drewniak 16-11-2015
    • Andrzej Lemański 16-11-2015

Zostaw odpowiedź