fbpx

InPost oferuje przesyłki kurierskie

InPost nie zatrzymuje się ani na chwilę i buduje własną zintegrowaną ofertę skierowaną do handlu internetowego nie tylko w Polsce ale i na świecie. Wczoraj pisaliśmy o tym, że Poczta Polska pragnie wyrwać z rynku przewoźników dla e-commerce nawet 1.5 miliarda złotych.

Wygląda na to, że InPost chce jeszcze więcej.

 

 

Konkurencja na rynku zaostrza się i już widać, że nie wszyscy wyjdą z niej cali. UPS od ubiegłego roku mocno rozszerza swoje usługi oparte o automaty z paczkami, na podobieństwo Paczkomatów. Podobne kroki planuje podjąć Poczta Polska, które chce automatycznie wydawać przesyłki w swoich placówkach oraz mocno naciska na sprzedaż małych pakietów przesyłek skierowanych do początkujących sklepów internetowych. Teraz w ten kocioł InPost dorzuca swoją nową usługę: doręczenie kurierskie z gwarancją doręczenia następnego dnia roboczego lub z doręczeniem do Paczkomatu.

 

Według oficjalnych informacji napływających z InPostu obsługiwani będą także klienci indywidualni. Chociaż z doświadczenia wiadomo, że Paczkomaty nie są najtańszą formą wysyłki dla osób indywidualnych, a nawet dla małych firm. W przypadku tych drugi zasadnicza zmiana dokonała się wraz z podpisaniem umowy z Allegro.pl – teraz nawet najmniejszy przedsiębiorca może nadawać przesyłki po 7.99zł brutto – naturalnie tylko te, które zostaną sprzedane przez Allegro.pl, czyli z prowizją portalu.

 

Ciekawostką w ofercie InPostu jest nie tylko standard „next business day” ale także usługa do 12.00 lub 17.00 następnego dnia, co dotychczas było domeną dużych i uznanych marek na rynku logistycznym. Obok tych opcji najciekawiej zapowiada się połączenie usługi kurierskiej z możliwością odbioru w punkcie InPostu lub w Paczkomacie – takie połączenie byłoby absolutnie unikalną opcją, która w dobrej cenie mogłaby przysporzyć nie lada problemów konkurencji.

 

Zostaw odpowiedź