fbpx

Instagram stracił przez kontrowersyjny regulamin

Instagram to serwis skierowany przede wszystkim do miłośników fotografii. Daje spore możliwości modyfikacji zdjęć, niemalże na poziomie jaki oferują profesjonalne programy graficzne. Niedawno nowym właścicielem projektu został Facebook, który postanowił wprowadzić kontrowersyjny regulamin.

Największe zastrzeżenia dotyczyły zapisu, który mówi o możliwości sprzedaży zdjęć użytkowników, dla firm zewnętrznych. Oczywiście musiało to się odbić na statystykach serwisu.

We wrześniu 2012 roku, Instagram chwalił się 100-milionami aktywnych użytkowników. W nowym zestawieniu serwis stracił 10 milionów użytkowników, prawdopodobnie większość z tych osób zrezygnowała z usługi ze względu na nowy regulamin. Musimy jednak dodać, że statystyki podano kilkadziesiąt godzin przed momentem w którym regulaminu wchodził w życie. Dlatego w następnych notowaniach, spodziewany jest kolejny spadek aktywności użytkowników serwisu.

 

Instagram udostępnił również inne ciekawe informacje. Otóż miesięcznie w serwisie pojawia się 40 mln nowych zdjęć. Co w porównaniu z 90 mln aktywnych osób, oznacza że prawie co druga osoba udziela się aktywnie. Dodatkowo wiemy, że w każdej sekundzie pojawia się 8500 lajków oraz 1000 komentarzy. Liczby wyglądają imponująca, jednak w porównaniu z Facebookiem gdzie w sekundzie notuje się trochę ponad 37000 aktywności, nie wygląda to aż tak świetnie.

 

Jak pokazuje przykład Instagramu, zmiany w regulaminie bardzo często niosą za sobą utratę użytkowników. Taki kontrowersyjny zapis, zapewne spowolni rozwój serwisu. Na pewno muszą mieć konkretne plany jeżeli chodzi o wykorzystanie wspomnianych zdjęć użytkowników, w końcu ten zapis w regulaminie nie wziął się przez przypadek.

 


Materiał dostarczony przez Trustme.pl – regulaminy sklepów internetowych


Zostaw odpowiedź