fbpx

Instagram Trends już jest!

Sotrender, prawdopodobnie najbardziej prężna polska firma działająca w social mediach, znana z comiesięcznych statystyk „polskiego” Facebooka, Twittera i YouTube postanowiła ruszyć z nowym cyklicznym raportem.

Tym razem ludzie z Sotrendera wzięli na warsztat nowicjusza w social mediach, czyli Instragrama.

 

 

Nie ma czasu do stracenia – skoro mamy najświeższe statystyki, to zerknijmy na nie. Jak widać poniżej, wśród 5 najpopularniejszych profili polskojęzycznych karty rozdaje Robert Lewandowski.

 

instagram-trends-najwięcej-obserwującyhc

 

Ciekawszą statystyką będzie jednak ogólne zestawienie użytkowników korzystających z Instagrama. Okazuje się, że chociaż Instagram jest połączony z Facebookiem to korzysta z niego mniej więcej tyle samo ludzi co z Twittera. W tym wypadku, dokładnie 2.53 miliona osób. Większość użytkowników to kobiety i jest to przewaga wyraźna – podobnie jak na Facebooku.

 

instagram-uzytkownicy

 

Ciekawie robi się, gdy spojrzymy na wiek użytkowników. Okazuje się, że Instagram w Polsce to domena osób w wieku 25 – 34. Co ciekawe, gdy przychodzi do mężczyzn to statystyki są całkiem mocne także w starszej grupie odbiorców tzn od 35 roku w górę. U kobiet mamy do czynienia z sytuacją odwrotną – tutaj zdecydowanie prym wiodą nastolatki, zaś kobiety w wieku 44+ to niewielki odsetek całej społeczności.

 

Jaki możemy wysnuć wnioski z pierwszego badania Instagrama? Po pierwsze, faktycznie nie było sensu badać go wcześniej. Nawet teraz widać, że portal w Polsce dopiero raczkuje, przynajmniej na tle innych mediów społecznościowych.

 

instagram-trends2

 

Po drugie, Instagram wydaje się być ciekawą opcją dla marek, które chcą dotrzeć do starszych dobrze zaznajomionych z nowoczesnymi technologiami mężczyzn. Nie ma co ukrywać, że to raczej trudny i wyczulony na reklamę lub kryptoreklamę target, zaś otoczka Instagrama to perfekcyjne miejsce, aby rozbudzić ciekawość i rozpalić uczucia do marek klasy premium.

 

Zostaw odpowiedź