fbpx

Instagram zmienia się w sklep!

Plotki i zapowiedzi o tym, że Facebook doda w Instagramie opcje „kup to” nie były wyssane z palce. To się stało!

Od kilku dni możemy zobaczyć w amerykańskim Instagramie, jak kolejne marki dodają do swoich postów guzik „checkout on Instagram”, który odsyła do podstrony „place order”, gdzie system wymaga podania numeru karty kredytowej lub konta PayPal. A więc stało się, jeden z najdynamiczniejszych aktualnie portali społecznościowych dla młodzieży próbuje zmienić się w pośrednika, marketplace e-commerce.

Instagram podszedł do sprawy poważnie. Oferuje nawet w ramach aplikacji możliwość śledzenia przesyłki. Ponadto zapisuje dane płatnicze i dane do wysyłki, co skróci wydatnie kolejne zakupy.

Póki co „zaszczytu” sprzedaży dostąpiły między innymi następujące marki: Adidas, Burberry, H&M, NYX Cosmetics, Zara, Uniqlo, Prada, Balmain, Oscar de la Renta, Kylie Cosmetics, Anastasia Beverly Hills. Czy taka sprzedaż ma sens? I tak i nie.

Na pewno zebranie takiej ilości ludzi w jednym miejscu to mocny argument za. Dodatkowo piękne zdjęcia i emocjonalny charakter portalu sprzyjają zakupom pod wpływem impulsu – szczególnie tańszych rzeczy. Ale nie zapominajmy, że młodzież, która głównie korzysta z Instagrama to osoby wyczulone na tle niskiej ceny, kuponów, rabatów, zniżek. Z pewnością Instagram zażyczy sobie prowizji od sprzedaży, więc nie ma mowy o tym, aby marki porywały się na najniższe ceny. W końcu, jest to kolejny kanał sprzedaży direct, który „wycina” pośrednictwo sklepów internetowych.

Więcej o nowej koncepcji na Instagrama w ramach aktualnej strategii Facebooka pisaliśmy tutaj:

Instagram jest najważniejszym poletkiem doświadczalnym dla Facebooka, który ma już pierwsze doświadczenia z e-commerce za sobą. Warto przypomnieć, że jest nim marketplace, który w założeniu ma konkurować z Craiglist czy też OLX.

https://mensis.pl/facebook-chce-wejsc-e-commerce-pomoca-instagrama-messengera/

Zostaw odpowiedź