fbpx

W Internecie wydajemy najwięcej na RTV/AGD

Takie wyniki przynosi raport z badania „E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska”.

Średnio 98 złotych złotych miesięcznie zadeklarowali respondenci zapytani o poziom comiesięcznych wydatków internetowych na sprzęt RTV/AGD. Jest to najwyższa kwota, jaką średnio respondenci wydawali co 30 dni, w ciągu ostatnich 6 miesięcy podczas zakupów przez Internet. Chociaż suma to wydaje się być całkiem duża, to w odpowiednim kontekście traci na wartości. Szczególnie, gdy weźmiemy pod uwagę, że według badania niewiele mniej, bo 90 zł pożarły wydatki respondentów na urządzenia mobilne, zaś 83 zł na ubrania, akcesoria i dodatki.

średnie-wydatki-

Według wyników badania niewiele mniej respondenci wydają na buty (77 zł miesięcznie), zaś zdecydowanie mniej na książki/płyty/filmy (37 zł miesięcznie) oraz bilety do kina lub teatru (36 zł miesięcznie). Przewidując swoje wydatki w najbliższym roku, blisko połowa kupujących w sieci stwierdziła, że pozostaną one na poziomie zbliżonym do aktualnego i nie powinny się zmienić. O zmniejszeniu wydatków myśli jedynie 6 procent respondentów. Szczególnie pozytywnie do zwiększania kwot wydawanych w Internecie podchodzą mężczyźni.

przewidywane-wydatki

Co ciekawe, w badaniu mocno wyróżniły się osoby z wykształceniem niższym, które zadeklarowały zdecydowanie największe kwoty wydawane przez Internet na:

  • odzież, dodatki i akcesoria
  • bilety do teatru i kina
  • obuwie
  • sprzęt RTV/AGD
  • urządzenia mobilne

Przy czym warto zaznaczyć, że grupa respondentów, która deklarowała wydawane kwoty nie była zbyt liczna, ponieważ wynosiła mniej niż 400 osób. A to oznacza, że do wyników badania należy podejść z dość dużym dystansem.

Tagi:, ,

Zostaw odpowiedź