fbpx

Internet i social media: Polska na tle Europy

We Are Social, agencja social media pokazała w brytyjskich mediach interesujące statystyki dotyczące penetracji Internetu, social media w poszczególnych krajach Europy.

Średnia osób korzystających z Internetu w Europie to 68%, w przypadku Internetu mobilnego to , średnia osób korzystających z social media to 40%. Jeśli chodzi o nasycenie kartami SIM to wynosi ono średnio 130%.

 

W tym tygodniu podawaliśmy do wiadomości wyniki badań Millward Brawn, z których wynika, że nasycenie Internetu wynosi w Polsce lekko ponad 61%. Dane Brytyjczyków są nieco bardziej optymistyczne – podają oni wynik 65%, co nawet w przypadku lekkiego zawyżenia jest poniżej średniej w stosunku do reszty Europy.

 

Polska wypada słabo na tle nawet swoich sąsiadów: w Czechach już ¾ obywateli korzysta z sieci, niewiele gorzej jest na Węgrzech (72%), a lepiej nawet na Litwie (68%) i na Łotwie (74%) oraz w Estonii (80%). Ewenementami na mapie Europy Zachodniej są Włosi i Grecy – tam z Internetu korzysta odpowiednio 58% i 56% obywateli. Nie bryluje też Portugalia z wynikiem 64%.

 

 

Media społecznościowe to z kolei domena Islandii (70%), Norwegii (64%), Danii (58%), Szwecji oraz Wielkiej Brytanii – po 57%. Podczas gdy średnia dla kontynentu to procent 40. Na tym tle Polska wypada już nie trochę, ale znacznie poniżej średniej. Z wynikiem 31% znów zostajemy w tyle za Czechami (41%), Węgrami (48%), oraz Estonią (43%) i Litwą (35%).

 

 

W całej Europie mamy blisko 300 milionów aktywnych użytkowników mediów społecznościowych, z których 2/3 korzysta zeń przez urządzenia mobilne.

Zostaw odpowiedź