fbpx

Internet Retailer: domenowa rewolucja SEO nadchodzi

Internet Retailer zwraca uwagę na nadchodzącą rewolucję domenową. Najlepszym jej przykładem jest nowe rozszerzenie .luxury, które w USA bije rekordy.

Nazwa strony w tej domenie to wydatek rzędu 800 dolarów i więcej!

 

Domena sugerująca sprzedaż dóbr luksusowych jest dosłownie w USA rozszarpywana. Atmosferę podgrzewają także fachowcy w temacie. Wypowiadający się dla Internet Retailera, założyciel eBay, właściciel strony sprzedającej domeny, uważa, że mamy do czynienia z największą rewolucją w użytkowaniu internetu w ostatnich latach.

 

Z pewnością domeny takie jak .luxury, .menu (dla restauratorów), .bike (sprzedawcy rowerów), .clothing (sprzedawcy ubrań) i dowolne inne (.pizza, .camera, .build etc. może zmienić SEO w sposób jaki nie widzieliśmy do tej pory. Jakby tego było mało, IR informuje, że do startu firmowych domen przymierzają się największe globalne marki takie jak Nike czy Canon (w formie nazwa-produktu.canon, nazwa-produktu.nike).

 

Dotychczas kilkuprocentowe zmiany, jakie wywoływały zmiany w algorytmie Google’a wydawały się dla wielu webmasterów nie do przeskoczenia. Trudno sobie wyobrazić jak potężną rewoltę może wywołać wejście domen dopasowanych idealnie do kontentu – tutaj wszystko jest w rękach Google, który musi podjąć decyzję.

 

Czy nastąpi wielki reset SEO, jakiego świat jeszcze nie widział? Czy też pełzająca rewolucja, która stopniowo wyprze cześć ogólnych domen dla bardziej szczegółowych zapytań w wyszukiwarce giganta z Mountain View? Jaką strategię przyjąć w takiej sytuacji – wejść w posiadanie nowych domen na wszelki wypadek, czy też wzmacniać dotychczasową? Czy rewolucja domenowa w angielskiej pisowni przełoży się na wyniki wyszukiwania dla innych krajów?

2 komentarze

  1. Maciej Dutko 28-11-2013
    • Andrzej Lemański 29-11-2013

Zostaw odpowiedź