Internet Retailer: połowa producentów w USA nie chce iść do Amazona

Jak donosi Internet Retailer w swoich najnowszych badaniach nie wszystkim amerykańskim producentom śpieszy się, aby sprzedawać w Amazonie.

Badanie Internet Retailera jest o tyle ciekawe, że sprawdza jak firmy korzystają z Amazona nie tylko sprzedając, ale także kupując. Okazuje się, że gdy przychodzi do szukania produktów, specjaliści w amerykańskich firmach aż w ośmiu na dziesięć przypadków zaczynają od Amazona. W przypadku jednej trzeciej w grę wchodzi też Alibaba.

Wśród przebadanych przez IR producentów „tylko” 40 procent sprzedaje na Amazonie. Co więcej połowa z tych, którzy nie sprzedają nie chce słyszeć o korzystaniu z usługi Marketplace. Podobnie ma się sprawa z dystrybutorami – ci także sprzedają tylko na 40 procent swoich możliwości. W dalszym ciągu 6 na 10 dystrybutorów w USA nie korzysta z największej cyfrowej platformy w Ameryce Północnej.

Co więcej, aż 70 procent dystrybutorów ze Stanów Zjednoczonych nie ma zamiaru zmieniać tego stanu rzeczy. Innymi słowy, pokłady wzrostu Amazona, które do niedawna można było szacować jako niewyczerpywalne mogą mieć jednak swoje dość wyraźne granice. Scenariusz, w ramach którego Amazon przestaje rosnąć bo nie może pozyskać nowych dostawców, a nie klientów wydaje się być niezwykle przewrotny, ale możliwy. I to w dodatku na rodzimej ziemi Jeffa Bezosa!

Ustalenia Internet Retailera w pewien sposób tłumaczą dlaczego Amazon planuje rozszerzyć profil swojej działalności na nowe usługi. Amazon chce być nie tylko dostawcą praktycznie każdego produktu, jaki może zagościć w amerykańskim domu, ale także poważnym dostawcą treści – na miarę Neflixa lub Spotify. Według informacji uzyskanych przez Bloomberga Amazon pracuje nad kampanią telewizyjną, która ma objąć zarówno Stany Zjednoczone jak i Europę.

Ponadto Amazon planuje przejęcie sieci kin Landmark Theatres, która wyświetla głównie filmy zagraniczne i niezależne. Jak na USA nie jest to gigantyczna sieć – posiada 52 kina w dużych amerykańskich miastach.

Zostaw odpowiedź