fbpx

Internet rzeczy: czego chcą konsumenci?

W całym zamieszaniu wokół Internetu Rzeczy, jakie powoli zaczyna rozgrywać się w zachodnich mediach mało kto pyta o zdanie samych konsumentów, przyjmując niemal za pewnik, że zechcą oni za pomocą tabletów sterować swoimi pralkami.

Badania zlecone przez SOASTA pokazują, że spora część faktycznie chce.

 

 

Amerykanie najchętniej widzieliby nową technologią bezprzewodowej łączności przede wszystkim w samochodach – tak twierdzi blisko 40% z nich. Jak widać na poniższym wykresie popularne jest także zastosowanie w urządzeniach inteligentnego domu – 34% wskazań technologii, która dopiero raczkuje w wydaniu konsumenckim mówi samo za siebie.

 

 

Kolejne pozycje zajmują już totalnie odmienne zastosowania związane z medycyną, sportem oraz dbaniem o swoich czworonogów. Wszak IoT będzie pozwalał na tworzenie mikroskopijnych nadajników GPS pozbawionych zasilania – idealnych do wszczepienia psu lub kotu. Ciekawostką jest, że 15% osób chciałoby aby inteligentne i podłączone do sieci były ich ubrania i okulary.

 

 

Przejdźmy do drugiego prezentowanego przez eMarketera badania dotyczącego inteligentnego domu. Już teraz blisko 15% amerykanów posiada urządzenia typu smart IoT w swoich domach. Zaś blisko połowa jest zainteresowana zakupieniem takowych.

 

 

Na koniec istotna uwaga, którą zamieścił na swoich stronach eMarketer:

There is no standard definition for the “internet of things” (IoT). The term generally denotes an advanced level of networked connectivity between objects, platforms, systems and services that enables the exchange of data without human intervention. The premise behind the IoT is that any object, whether natural or manufactured, can gain the ability to transmit data over a network.

Zostaw odpowiedź