fbpx

Internet w Polsce: po raz pierwszy przewaga mobilnych Internautów

IAB opublikował nowy raport na temat polskiego Internetu anno domini 2018 / 2019.

Przełom ubiegłego i aktualnego roku przyniósł długo wyczekiwaną zmianę w sposobie korzystania z Internetu przez Polaków. Rewolucja mobilna ogarniała nasz kraj aż w końcu pękła tama i więcej Polaków korzysta z urządzeń mobilnych, niż stacjonarnych.

Póki co różnica jest niewielka, ale można podejrzewać, że będzie się pogłębiać. Konkretne liczby wyglądają następująco:

  • 23 mln Polaków korzysta z Internetu za pomocą urządzeń desktop
  • 23,5 mln Polaków korzysta z Internetu za pomocą urządzeń mobile

Oznacza to, że ogółem w Polsce osiągnęliśmy 84 procentowy poziom penetracji Internetu, co znacząco przybliża nas do średniej europejskiej.

Ciekawie wygląda badanie GUSu, w ramach którego zapytano o to, dlaczego ludzie  nie mają dostępu do Internetu. Pierwszym powodem jest brak takowej potrzeby (2/3 wszystkich odpowiedzi), drugim, brak umiejętności (ponad połowa odpowiedzi). Tylko jeden na trzech respondentów zasłonił się zbyt wysokimi kosztami sprzętu. W końcu co dziesiąty stwierdził, że zwyczajnie nie lubi Internetu.

 

Kolejna ciekawostka to fakt, że Polacy coraz poważniej podchodzą do e-usług administracji publicznej (tak zwany e-goverment). Zmiany w tej materii dzieją się dość opornie ale systematycznie. W 2014 roku 27 procent Polaków korzystało z e-goverment, zaś cztery lata później już 36 procent. Mamy więc raczej do czynienia ze wzbierającą falą niż skokowym wzrostem.

Jeśli chodzi o profil użytkowników polskiego Internetu to przeważa:

  • Kadra zarządzająca, specjaliści, wolne zawody, właściciele firm oraz uczniowie i studenci
  • Osoby w wieku 25 – 44
  • Osoby z wykształceniem średnim

Cały raport można znaleźć pod poniższym adresem:

https://iab.org.pl/wp-content/uploads/2019/06/HBRP-raport-IAB-05-191.pdf

NetTrack Kantar: 81 procent Polaków z dostępem do Internetu

Zostaw odpowiedź