fbpx

Internet w polskich przedsiębiorstwach

W tym tygodniu na stronach Gazeta.pl pojawiło się interesujące badanie przeprowadzone przez Grupę IQS Sp z o.o. Dotyczy ono roli Internetu w polskich przedsiębiorstwach, zarówno z punktu widzenia pracowników, jak i właścicieli przedsiębiorstw.

Skupmy się na tej drugiej perspektywie – zobaczmy kto posiada stronę internetową, a kto chce lub nie chce handlować w sieci.

 

 

Na początek informacja o tym jak pracownicy korzystają z Internetu w zależności od profilu działalności firmy. Okazuje się, że najgorzej jest w sektorze produkcyjnym. Tam 40% firm twierdzi, że z Internetu pracownicy po prostu nie korzystają. Najlepiej zaś jest w administracji, edukacji, kulturze i samorządach, gdzie wszystkie podmioty tego sektora umożliwiają jakiejś części pracowników dostęp do Internetu. To zrozumiały podział na błękitne i białe kołnierzyki.

 

Jeśli chodzi o ciekawszą cześć, czyli posiadanie strony www oraz sprzedaż przez Internet w powiązaniu z używaniem sieci przez pracowników to wspomożemy się grafiką wyprodukowaną przez pieniądze.gazeta.pl. Tutaj także wyraźnie widać przepaść w dostępie pracowników do Internetu. W tym wypadku między firmami, które posiadają stronę www i handlują w sieci a tymi, które nie posiadają strony www i w sieci nie handlują. W dalszym ciągu bez wielkich zaskoczeń.

 

 

 

W kwestii posiadania strony www i rozmiaru przedsiębiorstwa sprawa wygląda następująco: 56% firm w Polsce posiada witrynę www. Z czego 94% to firmy małe i średnie, a 55% to mikroprzedsiębiorstwa. W kwestii podziału na branże znów odwołamy się do autorskiej grafiki pieniadze.gazeta.pl. Są to wyniki zaskakujące, ponieważ firmy handlowe należą do najrzadziej posiadających stronę www. Najlepiej wypada administracja państwowa i sektor usługowy.

 

 

Na koniec kilka ciekawostek:

  • 17% firm, które prowadzą sprzedaż przez Internet zadeklarowało w badaniu , że nie posiada strony www,
  • 83% firm, które nie posiadają strony www stwierdziło, że nie ma takiej potrzeby, 16% twierdzi, że to zbyt kosztowne, zaś 14% zwraca uwagę na brak kadr.

 

 

Zostaw odpowiedź